marți, 15 martie 2011

Prepararea unei narghilele

Pasul I:Apa

Punem apa in sticla, incat tija metalica, aceea coloana de fum sa fie scufundata la 3-4cm pentru narghilele de peste 50cm si 1-2cm pentru narghilele mai mici, sub 50cm. Checked!

Pasul II: Etansarea

Corpul narghilelei trebuie fixat in sticla, incat sa fie bine etansat.Scaparile mari de aer, duc la un fum lipsit de densitate, un fum mai rar.
In cazul in care garniturile nu etanseaza cum ar trebui, intervine instetimea fiecaruia, pentru a rezolva problema.
Trebuie sa recunosc ca am avut o asemenea problema si am rezolvat-o foarte simplu,chiar daca pentru unii acest "sfat" poate fi total neprofesional si de prost gust.Cum am rezolvat?Putina banda izolatoare!Am aplicat 2-3 straturi de banda pe corpul narghilelei inainte de a aplica garnitatura iar de atunci nu am mai avut probleme, totul fiind etans.
Verificarea etanseitatii se realizeaza prin astuparea cu mana a caputului coloanei de fum si suflarea la capatul celalt, adica furtunul.Daca simtiti senzatie de vid, inseamna ca totul este bine.Checked!

Pasul III: Farfuria si furtunul

La narghilele "mai profesionale", corpul narghilelei nu este compact(de-antregul) ci farfuria se poate detasa de coloana de fum.Astfel, fixam farfuria intai, si apoi furtunul.Checked!

Pasul IV: Creuzetul, aroma, aplicarea staniolului

Inainte de a incepe "marea pufaiala" am ajuns si la pasul, cel mai important.Aroma trebuie asezata cu seriozitate in creuzet, nu indesata, adica uniform si bine rasfirata.Tot odata nu se pune multa aroma, deoarece daca aceasta va fi din abundenta va atinge staniolul si indirect carbunele.Acest lucru va degaja atat un miros neplacut dar si gustul fumului, va lasa de dorit.
Dupa ce am asezat aroma, "cu dragoste", am putea spune, aplicam staniolul.Dupa ce am prins natural cu mainile staniolul de creuzet pe parti, urmeaza "gaurelele".Pentru acestea se pot folosi o scobitoare cat si ace de diferite marimi.Eu, gaurile le fac in forma concentrica, incepand de la margine spre interior, iar cand am ajuns in mijloc, fac o gaura mai "maricica" cu o scobitoare.Ea trebuie sa treaca prin mijlocul gaurii din creuzet, pentru a se forma o coloana de fum.
Dupa aceasta, se fixeaza crezetul pe capatul coloanei de fum.Acesta se apasa putin dar grija mare caci daca apasati prea tare, se poate rupe( am patit-o!).Neaparat crezetul trebuie sa aibe o garnitura.Checked!

Pasul V: Carbunii

Pentru arderea aromei, sunte necasari 1-2 carbuni.Dupa ce ati incalzit carbunii sau i-ati aprins (depinde de care folositi) ii asezati cu grija pe suprafata staniolului si indirect a crezetului.Acestia trebuie pusi pe margine caci nerespectarea acestui lucru duce la un fum innecacios lipsit de orice placere.Chiar daca sunteti incepatori, si gresiti prima data o sa tot mutati carbunii pe margine pana cand fumul va fi placut.Dupa ce aroma de pe margine, s-a consumat, mutati carbunii pe mijlocul crezetului.Checked!


 Vă doresc socializare & pufăială plăcută!

2 comentarii: